Pages

maandag 17 februari 2014

Make-uploos

Ooit al eens gehoord van de 7 schoonheden? Ik moest er onlangs aan denken, maar kon niet ze niet zo 1-2-3 allemaal opnoemen. Tijd voor wat opzoekwerk dus!

Blijkbaar is het in de 17de eeuw ontstaan. Als je ze zo één voor één gaat bekijken, zijn het eigenlijk allemaal kenmerken die afwijken van wat er als "gewoon" beschouwd wordt.




Eens zien hoe goed ik hier op scoor:

- Ik heb van nature donkerblond haar en lichtbruine ogen
- Ik heb geen porceleinwitte huidje
- Geen schoonheidsvlekje boven mijn lip te bespeuren, maar ik heb er wel 3 op een rij naast mijn linkeroog. Hiervoor geef ik mezelf een half puntje!
- Mhmm, wanneer heb je net lange wimpers? De mijne zijn denk ik ongeveer middenin.
- Op mijn neus bevinden zich enkele kleine schattige sproetjes, al zeg ik het zelf! Een puntje erbij!
- Geen kuiltjes te bespeuren, tenzij ik mijn wangen naar binnen zuig. Maar dat mag zeker niet?
- Amandelvormige ogen: die heb ik even moet opzoeken omdat ik me er niet meteen het juiste beeld bij kon vormen. Niet makkelijk! Ik denk dat ik in de categorie "thin almond eyes" val. Ik denk dat een half puntje hier dan ook gepast is.




Ik scoor in totaal 1,5/7! Haha, lijkt niet geweldig veel, maar gelukkig ben ik tevreden met hoe ik er uitzie. Tijdens het weekend doe ik meestal ook geen make-up op (tenzij ik de deur uit moet) om mijn huid wat rust te gunnen, maar het stoort me op dat moment echt niet. Ik blijf nu eenmaal dezelfde persoon met of zonder extra's op mijn smoel! Vandaar deze selfie : make-uploze dag, haar alle kanten op en in een lekker losse hoody. Because that's JUST ME! :)



En nu is het aan jullie! Ik daag iedereen uit om van zichzelf een make-uploze foto te maken en zet 'm ergens op een plaats waar alleen jij hem regelmatig ziet. Zo herinner je jezelf er aan hoe mooi je natuurlijk zelf is. Als je er helemaal voor wilt gaan: zet de foto op Instagram met de tag #makeuploos en laat iedereen zien hoe lekker jij in je vel zit!

Ga jij de uitdaging aan?

3 opmerkingen:

  1. Leuk dat je dit doet zeg ! Ik heb zelf amandelvormige ogen , sproetjes, héél licht.
    En ik heb best wel lange wimpers.

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je een mooie ogen! En heel leuk dat je een foto erop zet van jezelf zonder make-up. Kun je prima hebben!

    BeantwoordenVerwijderen

 
BLOG TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS