Pages

vrijdag 7 februari 2014

L'Oréal Skin Perfection Micellar Water

Toen ik voor de eerste maal micellaire gezichtsreinigers ontdekte, stond mijn hele beautywereld op zijn kop. Het haalt alles eraf, heeft het effect van een toner én voelt verfrissend aan? Wauw! Sindsdien gebruik ik niets anders meer om mijn make-up eraf te halen en om 's ochtends nog even te reinigen voor ik aan mijn beauty-ritueel begin, maar omdat mijn "holy grail" Bioderma toch best moeilijk verkrijgbaar (en een beetje prijzig) is, wilde ik graag wel eens een goedkoper alternatief proberen. Ik had mijn oog laten vallen op het micellair water van Garnier, maar dat was toen in de winkel tijdelijk uitverkocht. En toen zag ik deze van L'Oréal staan! Ik had er wel al wat over gelezen op andere beauty blogs, maar ik wou het toch even zelf proberen. Ondertussen gebruik ik 'm twee weken en is het tijd voor een review!


Mijn fotocamera is momenteel "out", maar er komt vlug een foto met betere kwaliteit!
Allereerst de verpakking: deze is eenvoudig maar strak. Daar hou ik wel van! Ook de kleurencombinatie vind ik best mooi (deze lijkt trouwens op de kleuren van de Sensibio H20 van Bioderma). Ik heb wel gemerkt dat er best veel product dreigt uit te komen als je de bus gewoon omdraait om het op je watje aan te brengen. Op dit vlakt scoort Bioderma beter. Voorzichtig zijn is dus de boodschap!

Ingrediënten: water, hexylene glycol, glycerine, poloxamer 184, disodium cocoamphodiacetate, disodium edta, polyaminopropyl, biguanide.
Niet erg veel dus! Geen parfum, ook weer handig voor de gevoelige huidjes.

Werking: Micellaire reinigers zijn zo bijzonder omdat ze micelle cellen bevatten. Deze hebben als eigenschap dat ze vet aan zich kunnen hechten (vet lost niet op in water) en kunnen "meenemen". Daarom is het niet nodig na gebruik van een micellaire reiniger je gezicht te spoelen omdat alles achterblijft op je watje.

Gezichtsdelen: Alles! Ogen, lippen, huid... Dit goedje krijgt alles weg tot en met waterproof make-up!

Prijs: 7,99 € voor 200 ml

Conclusie: Na twee weken deze reiniger 2x per dag gebruikt te hebben, kan ik zonder blozen zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Als ik 'm vergelijk met mijn geliefde Bioderma Sensibio H20, dan doet deze het zeker even goed! Hij voelt net dat ietsiepietsie vettiger, maar het is een verschil van niets. 

Ik wil ook nog graag het micellaire water van Garnier uitproberen. Deze is nog een stuk goedkoper (+- 6,50 € voor 500 ml) en ik heb er ook al een ton goede dingen over gelezen. Dat wordt dus zeker mijn volgende aankoop als deze op is!


Wat zijn jouw ervaringen met micellaire reinigers?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
BLOG TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS