Pages

donderdag 23 juli 2015

Getting things done

Ik sta momenteel op één van de drukste momenten in mijn leven denk ik. Full-time aan het werk bij Tempo-Team, mijn masterproef schrijven op één jaar tijd in plaats van twee en daarnaast nog proberen er hobby's, quality time met het lief en misschien nog een sociaal leven op na te houden. Waar begin je dan?



Allereerst begin ik meer en meer het belang in te zien om prioriteiten in te stellen. Dit is iets waar ik altijd moeilijkheden mee heb gehad, waarom gewoon niet alles tegelijkertijd doen, right? Maar hoe meer ik te doen heb, hoe meer verantwoordelijkheden ik krijg, hoe gemakkelijker dit begint te worden.

Zo maak ik doorheen mijn werkdag een to do-lijstje met alles wat ik die dag moet afwerken en maak ik zelfs wat overuren tot dit daadwerkelijk gedaan is. De motivatie zit 'm hierin het afstrepen van alles wat je nog moet doen en met een schone lei naar huis gaan.  Het is een tip die je zo vaak ziet terugkomen,  but damn, it works!



Zoals ik net ook al vermeldde, ben ik ook begonnen aan het schrijven van mijn masterproef. Dit betekent dat ik na een hele dag op het werk op een computerscherm turen, thuis kom en nog een paar extra uur naar een ander scherm begin te staren. Een planning opmaken was dan ook essentieel. Gelukkig heb ik een goede promotor/professor die me hiertoe aanmoedigt en van me eist dat ik zelf initiatief neem. Al dat plannen moet ook wel, want daarnaast ga ik ook nog eens graag geocachen, speel ik alt-saxofoon bij de fanfare, passeert menig boek mijn handen en hou ik ervan om mezelf te verliezen in een serie of film

Daarnaast is timen ook echt een grote hulp gebleken. Als ik bijvoorbeeld een blogpost wil schrijven, geef ik mezelf 20 minuten zodat ik niet te sterk afdwaal of te veel begin te prutsen aan de lay-out. Hierdoor kan ik me veel gemakkelijker houden aan de vooropgestelde planning en krijg ik ook gewoon veel meer gedaan op een dag. 

Bon, ik kan dus wel een paar extra dagen per week gebruiken. Vooral enkele in het weekend!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
BLOG TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS